IM Conny Bus

Ik kreeg de kaartjes altijd via de mail.
Uit alle windstreken kwamen ze.
Via de brievenbus van Coby en dan door.
Zij scande de voor- en achterkant en
zo kregen alle dames van de WOL-groep de vakantiegroeten
van over de hele wereld.
Ook toen het nog de DOL-groep was.
Zo lang was Conny namelijk al bij de groep.
Nu kreeg ik een kaart via internet van mijn trouwe huurster in de Brouwersstraat .
Een mededeling 
+ kaart van Conny.
Ik open de bijlage.
Ik lees dat Conny Bus slechts 54 jaar oud is geworden.
Het voelt vreemd.
Want Conny is voor mij de blozende trimdame.
De Conny die onverwacht met iets uit de hoek komt
Een Conny die de Latijnse namen van mijn tuinplanten kent.
Maar ook de Conny die aanbiedingen van supermarkten weet.
(En deze al voor het trimuurtje in de kofferbak heeft gezet).

Tien jaar na mijn vertrek uit Nederland
Brengt mij dit kaartje in een keer naar het Hoofddorpse bos.
Ze was in het begin erg stil.
Ook een van de jongeren
Bracht als enige een keer haar man, boer Jan, mee.
Oh ja….
Het was een kreet die bij Conny paste
Ze haakte dan in bij het gesprek en oh ja, kwam dan met haar verhaal.
Oh ja: De boerderij, de kinderen, de plannen en de weetjes.
Later: reisverhalen van over de hele wereld.
Een echte wereldreiziger was ze.
Energieke inbreng bij:
De paddenstoelen speurtocht.
De jaarlijkse wandeling.
Het Sinterklaasfeest.
De spelletjes.
Conny was prominent aanwezig

Ook op mijn jubileum feest
Maar ook op de bruiloft.

Mijn trimdames; de DOL/WOL-groep
Niet voor te stellen zonder haar.

Deze kaart, met de post gebracht, is voor mij speciaal.
Het is een waardevolle herinnering.
Vol met momenten uit het bos bij Hoofddorp.
Samen met Conny.

Haar laatste reis staat op de kaart die in bus viel bij de Brouwersstraat.
Rust zacht Conny.

(bijgewerkt/correcties 14/8)



het sinterklaasspel
met Conny als stralend middelpunt.

Comments

Popular Posts