4-4-20


Terwijl de koolmezen druk bezig zijn met het af- en aanvliegen op ons nestkastje, naast de voordeur bij onze tijdelijke woning, is het verder stil op de Mannewiek.
Soms vliegt de trauma helikopter over. Dat is alles.

Het is verder stil bij het zomerhuis: Izba Meer-rust.


Meer rust ook omdat we geen tv hebben. Want met de social media storm hebben we al een tzunami aan informatie over ons heen gekregen. Sinds de bijna veertien dagen vrijwillige isolatie samen in ons paradijsje aan het Paterswoldse meer.

 Als hedendaagse Eva verleidt Diana me niet met een appel maar met appelgebak. Het is niet zo maar. Het is de start van mijn 61e levensjaar. Dus zijn er slingers, ballonnen en kaarsjes. 

Als beloning maakt ze haar debuut in de serie: seks met zestig plus. Mijn plusje is kleiner dan het toefje slagroom bij de appelpunt maar vormt wel het hoogtepunt van de dag.

De enige visite in de tijd van social distancing is mijn achterpnicht met haar man. Verdere familie is er niet. Ze komen langs en blijven op anderhalve meter van de metworst en bier,  blokjes kaas en wijn,  wanneer ik de kaarsjes uitblaas. Als cadeau kreeg ik namelijk een insecten hoteletje waar de kaarsjes op stonden.



Leuk zo’n hotel, zodat ook de vleermuizen te eten hebben.



Zo is de corona cirkel weer rond en bekroon ik de vierde April met een prachtige zonsondergang en Diana op de voorgrond.



Comments

Popular Posts