achterstandje


 Eindelijk heb ik, geholpen door twee treinreizen rond oud en nieuw, de achterstand in de kranten weggewerkt. De kranten zijn dermate verandert dat ik steeds meer tijd nodig heb om ze te lezen. Het gewone nieuws is er nog wel maar de achtergrond verhalen en de interviews hadden de overhand in de extra dikke kersteditie. 

Er overviel me een nostalgisch gevoel. Het leek net of ik een bulkboek las. 

...vanaf 1970 onder de naam Bulkboek een reeks van literair werk in de vorm van kranten, uitgegeven door Knippenberg (sic!).


Geen knipselkrant maar  een uitgave van een literair boek  ie op grote schaal in eenvoudige uitvoering en goedkoop als krant beschikbaar was gesteld.  Nu zat ik dikke kranten door te nemen met einde jaars verhalen zonder het gevoel te hebben directe actualiteit tot me te nemen.


Comments

Popular Posts