Hofstad


Vandaag voor dag en dauw naar de Hofstad. Geen bericht van het visumcentrum maar wel van de HR afdeling dat de ambassade het visum heeft afgegeven. Als ik al lang en breed in de trein zit, ontbeten heb en me door een zaterdagkatern van de Volkskrant van afgelopen weekend heb gelezen, krijg ik, we zijn al voorbij station Almere en het is al half negen geweest, een mail dat ik mijn paspoort en papieren om 13 kan afhalen. Ik ben al eerder in Den Haag en kan dus de koffie van de AH in Groningen vergelijken met die van de Starbucks in Den Haag. Starbucks wint. Ik wandel rond in het historische deel van de stad en spreek om elf uur af met vriend Kees bij Florencia aan de Torenstraat. Ik zie gelijk drie typetjes van Koot en Bie: Dirk, meneer Pamuk en van Es. Ongelooflijk maar waar. Koffie voor een eurootje, meneertje.
Dan door om het paspoort te halen ik ben een uur te vroeg maar sta om tien voor een toch buiten met weer een plakplaatje in mijn pas. Heb nog maar vijf lege pagina's over.... 
Om kwart over vier weer op Groningen HS....


Comments

Popular Posts