Barbershop




Ik kwam nog net binnen voor de zaak even dicht ging voor het bidden.
Dus de gordijnen gingen dicht.
Ik was de enige klant.
Tweede keer bij deze zaak maar ik werd verwelkomt alsof ik er al jaren kom.
De kapper komt uit Bangladesh (een enorm dichtbevolkt land, van overwegend moslims).
De vorige keer had hij me goed geknipt.
'Same, same', zei ik dus tegen hem, tegelijkertijd met mijn handen aangeven hoe er geknipt moest worden.
De vorige keer had hij ook al gevraagd of ik haar wilde wassen, toen had ik weinig tijd, maar nu de zaak was toch 'dicht'  en had ik niks gepland dus nu ging op zijn aanbod in.


Dus na het knippen werd mijn hoofdhaar ingezeept direct gevolgd door een zeepje over het hele gezicht.
Direct een soort van massage. Met lauwe handdoekjes werd het vervolgens weer schoongemaakt. Drooggewreven nadat ook de haren waren uitgespoeld. Toen nog een creme aangebracht.
Vervolgens afgemaakt met het ritueel van schouder en nekspieren kneden, vingers knakken, oren uit elkaar trekken en de nek kraken. 
Ik vroeg wat kost dat 50 SAR vroeg 'ie. Ik reageerde gespeeld boos en zei vorige keer was 30! Hij pakte wisselgeld voor de 50 en keek verontwaardigd maar klaarde op toen ik hem toch 10 extra gaf. Vooruit 8 euro voor een uitgebreide barbershop ervaring. 
Volgende keer een video maken van het kraken.....
 

Comments

Popular Posts