Vier


 Tijdens een bezoek aan onze vroegere oppas: Jakob en Klasien, kreeg ik een fotoalbum te zien van hun trouwdag. 

Op een tweetal foto’s  genomen in het gemeentehuis van Slochteren staan wij. De vier Lenting’s. 

Het is zomer.

Mijn moeder draagt een kleurige jurk met korte mouw met daarover een wit vest. Volgens mij pasten de oorbellen qua kleur roze en blauw precies bij de jurk. Ook wij zijn op z’n zondags. Netjes dus. 

Andre en ik heb een strikje om. Ik een blauw geruite die past bij het donker blauwe ( door mijn moeder zelf gemaakte) jasje. Het was zo’n kinder dasje met een elastiekje en een drukknoopje. Roelfien kijkt stoer de camera in met haar korte kapsel. Andre heeft een riempje om.

Het valt me nu op hoe knap mijn moeder hier is. 

Het haar vers in de krul  en nog niet zo grijs als ik me haar herriner. Haar zachte vriendelijke gezicht glimt. Hilda Landman, de weduwe van Jan Lenting, mijn moeder.


Comments

Popular Posts