Video Actie


In eerste instantie zou de video al voor Eid geschoten worden.
Maar wij (Ed, JJ en ik) wisten van niks dus hadden onze reis naar Nederland al geboekt.
Nu zou het zijn op de derde, uiteindelijk bleek dat alleen een doorloop te zijn en kleding check.
Natuurlijk liep het totaal uit de pas bij de planning.


Op de vijfde opnames. 
Een video voor het jubileum van MAHD.
Op een industrieterrein aan de buitenkant van de stad aan zo ongeveer het begin van King Abdullah Rd.
Er was ruim tijd uitgetrokken JJ 16, GL, 19 en Ed 22 uur.


 Ik ging samen met JJ want gedeelde smart is halve smart en in je eentje tijd verdoen is niet leuk. Toen we aankwamen liep Sultan al uit dus JJ begon pas 16.45. Het ging redelijk vlot maat de changementen kosten tijd. Ook bij mij. Zeker toen ik nog de tekst een paar keer kwijt was omdat een verandering in opstelling 45 kostte en mijn korte termijn geheugen in een keer leeg bleek. Ik bedacht me dat het leren van de catechismus op de lagere school de laatste keer was dat ik een a4 uit mijn hoofd moest leren. Een shot moest, na al een paar missers nog een keer over omdat er kat door het beeld schoot. En aan het eind nog eentje omdat er een telefoon van een stagehand af ging.

Bewondering voor acteurs en toneelspelers voor hun geduld en concentratie om teksten op het juiste moment op de juiste manier te produceren. Ik ben er niet voor in de weg gelegd. Losjes presenteren lukt me wel maar niet in een strak script met herhalen herhalen herhalen ....


Uiteindelijk was Ed om 01.15 klaar en toen waren JJ en ik net thuis omdat we na afloop nog even koffie waren gaan drinken op de hoek bij Benne met een broodje. Het was er toen we 00.10 aan kwamen helemaal vol buiten en binnen. Een speciale ervaring rijker. Nu afwachten wat de video acties opleveren.....

Comments

Popular Posts