bloot


Karen wint Copa do Rio


 Bloot slaat dood.

 

Dat gezegde is kort maar krachtig met vier keer o.  Moest ik aan denken toen een vriendin me berichte dat ze onder de indruk was van de foto die ik gisteren had geplaatst op deze webstek. Ik sta in mijn blootje met de rug naar de camera en het geheel laat weinig te raden over. Bloot gewoon. 'K zie die dalen aan de achterkant van de schouder musculatuur. De wervels. Het verval van spierdefinities. Ik zie dat de omvang van de benen ook is afgenomen. De foto nam ik omdat ik tien jaar geleden in Uberlandia een soort gelijke foto maakte. Ik wilde vergelijken.

 

Vlak voor vertrek naar KSA gingen Diana en ik naar de sauna. Lijven in allerlei afmetingen en in verschillende staat van dienst. Het viel ons beide op de kaal geschoren intieme delen veruit de boventoon voerden in een mix van leeftijden tussen vroege dertigers en late zestigers. Het effect was bijna komisch in de ouderen klasse. Kleine meisjes vagina's maar met oud vel. Gladde buiken maar met gerimpelde huid. Zwengelden kale balzakken met een verschrompeld slurfje er boven. Bloot slaat dood. De enige vrouw met 'een cavia' trok de aandacht en de schaamlippen waren onzichtbaar. Zouden de binnenste lippen zichtbaar zijn of was de oester dicht? Ik merkte dat ik daar meer achter zocht dan bij alles wat open en bloot voorbij kwam (het wachten was tevergeefs op een prins Albert of een tepel piercing in het kader van andersoortige versiering dan gewone tattoo)

 

Een glimp van een behaatje is voor mij sinds de middelbare school opwindend geweest. Hoe zou de verborgen borst er uit zien? Is er ondersteuning nodig om de borst pront naar voren te laten priemen? Is de positie van de tepelhof hoog of laag en gluren ze opzij? In die tijd waren losse borsten ook in. Tepels die tegen dunne stof drukten en lieten raden hoe de vorm en grootte van de borst waren.

 

 Jarenlang op de atletiekbanen rond gelopen waar borsten vooral plat tegen het lijf moesten, puur praktisch. Dat was tegen de cultuur van de Braziliaanse atletes in. Ik moest praten als brugmans om datgene wat ik als man opwindend vond ze als coach uit het hoofd te praten. Nee, je moet echt een of twee maten kleiner dan je beha-maat. De grote bruine ogen keken me meewarig aan. Als ik ze in hun vrije tijd tegenkwam was ik, als erkend billen man, wel direct afgeleid door de deinende voorgevels. Zelfs de kleine broekjes waren in mijn ogen niet goed. De string was een bron van infecties kwam ik al snel achter toen de een na de andere bij de teamdokter liep vanwege blaasontsteking. Dus adviseerde ik heup slips met als bijkomend voordeel dat dan een vocht opvangende strip de camel toe verborg voor het wellustige oog. Vochtverlies bij het springen en sprinten is een bekend fenomeen vandaar  ook het trainen van de diepe buikspieren. Dat is een must in de warming of in de krachtruimte. In PILATES spreekt men zelfs van powerhouse of krachtscentrum bij de ze oefeningen. Alsof je een rits van de te strakke spijkerbroek dicht doet. Maar ook de bekkenbodemspieren meenemen zonder de buik aan te spannen. Mijn springsters hadden vaak ook een smal bekken. Met als gevolg dat een aantal van de  atletes na hun actieve carrière als advies een keizersnee kregen. De nauwe doorgang met de sterke buikspieren zat menigeen bij de natuurlijke bevalling in de weg.

 

Bij de laatste Olympische spelen zag ik weer veel atletiek. (Over de kleding een andere keer.) Verbaasde me voor de tv over zwiepende borsten, natte broekjes, cameltoes in alle vormen, en lunchboxes bij de sprintende mannen die pijn deden aan de ogen. Als het naakt was gebeurd dan was het lachwekkend geweest die verharde tepels, de opgetrokken balzak of de trillende billen. Ook de keizersnee was bij een paar medaille winnende moeders zichtbaar. Maar nu was het semi erotisch op tv. Ik keek niet alleen met een technisch oog maar keek ook naar estethiek en cosmetische oplossingen. Prachtige lijven, mooie coördinatie maar ik moest ook denken aan de sauna.

 

Oh ja, de foto van de voorkant. Dat laat ik even aan de fantasie over. Het oude lijf is wel ontdaan van de grijze schaamharen en dat is het enige wat ik wil onthullen. A dirty mind is a joy forever.

 

 

 

Comments

Popular Posts