coachg

ik stel af en toe wat vragen op de training.
dus vorige week toen er examens waren vroeg ik hoe en wat.
lastig want dan moet je dat in engels doen anders snap ik het niet ;)
lukt bijna niet want ze hebben pas 2 jaar engelse les!!!
een onderwerp was islam, dus ik vraag wat is de geboortedag van Mohammed?
ze lachten, don't know coach.
ok, wat zijn de vijf principes van de Islam?
e halen de schouders op, too difficult coach!

dus stel ik af en toe wat vragen om te kijken wat mijn jongens dan wel weten.
vb. hoeveel rondjes moet je lopen als je de 1500 meter loopt?
de antwoorden varieerden van 2 tot 6 ronden!
wat is de Commonwealth?
ze weten het niet niet en gokken: een eilanden groep!
bij de wedstrijden krijgen ze van de club meestal geld voor bepaalde prestaties/medailles.
ik stel voor dat ik 20% krijg (grapje)
dus je kreeg vorige week 500 QR hoeveel krijg ik dan als ik daar 20% van krijg?
de antwoorden lagen tussen de 125 en 300 ryial.
ik leg uit dat het 100 is.
maar nu verdien je 1000 QR wat krijg ik dan??
yussif die 125 zei bij 500 geeft me nu 300 en issa die me 300 gunde komt nu met 500.
jongens, 20% is 1/5 toch en als ik het bedrag verdubbel is dat toch 2x zoveel???
ze kijken me glazig aan.
jongens van 15 -16 jaar heb ik het over.

met weemoed denk ik terug aan de trainingen bij Holland (sven en esther als enige mbo-ers, de rest 'hoger' onderwijs) en in de ookmeerhal (met de -junior- wetenschapsquiz)
het niveau van de scholen is schrikbarend laag.

een stukje uit de krant van vandaag
DOHA: The Ministry of Education has no direct control over the mushrooming private educational centres and institutes in Qatar, offering a variety of long term and short-term courses and there is no mechanism available to evaluate their performance, a senior official of the Ministry has said.
Participating in a survey conducted by Al Sharq, Hamad Ali Al Sulaiti, director of the department of private education at the Ministry, said such institutes were run purely on a commercial basis and none of them was affiliated to the Ministry.
They are commercial centres governed by Law No 6 of 2000, that has laid down the rules regarding their licensing, duties and responsibilities. The Ministry's role is limited to monitoring the centres regarding their commitment to the rules specified by the law, Sulaiti said.
This supervision does not include an evaluation of their performance but is limited to checking whether they are doing any jobs or conducting any courses or programmes that are not specified in the licence, he added.

tsja
dit jaar heeft de regering bijna geen machtmeer over de scholen omdat het gros nu particulier is.
controle is er niet/nauwelijks

hopelijk gaan we het opAspire beter doen.



net als ik deed op de trainingen in Nederland.

Comments

Popular Posts