tijdstip

ik ben al even op als ik dit schrijf.
geen tijdstip om normaal gesproken al achter de computer te zitten.
snel de koppen van de nieuws-sites.
denk opeens aan de spaarzame keren dat ik 's morgens voreg op stond als mijn vader naar het werk ging.
het was dan nog erg donker (altijd eigenlijk als ik dit beeld voor me zie) de koffie werd opgeschonken en in de thermoskan gegoten (zo'n aluminium kruikje) brood gesneden, gesmeerd en belegd met kaas. mijn vader at een bord pap. nutrix lekker met bruine suiker. de radio stond aan voor het weer. maar er was noggeen uitzending. je hoorde alleen een gong en dan de tijd. poing het is nu zes uur en 35 minuten. daarna waren er de waterhoogten. krimpen aan de ijssel min dertig.
nu is het hier op dit tijdstip de zon al op is de temperatuur al opgelopen tot boven de twintig.

voor nederland geldt:
In het noordelijk kustgebied mogelijk een winters buitje. Verder wisselend bewolkt en overdag ook geregeld zon.Noordelijk, zwak tot matig, rond kracht 3.Middagtemperatuur rond 6 graden.

Typisch weer voor de zware lange bruine leren jas. Waarna mijn vader dan op de solex naar zijn werk ging bij de spoorwegen. Op het tijdstip dat hij thuis kwam was het alweer donker.

Comments

Popular Posts