haartjes 2

met verbazing keek ik naar de 'oude' mannen die in de stoel zaten bij kapper Pot. Nadat de papierrol uit de nek was gehaald en de kapper met snelle vegen van de varkensharen kwast wat kleine haren wegveegde pakte hij een zeer puntige schaar. Met die schaar knipte hij bij de gehoorsingang haren uit het oor van de mannen dan ging het hoofd in de nek, even de stoel achterover in de knipstand, en werden ook haren bij de neus weggehaald. Kammetje er bij en de wenkbrauwen werden bij gewerkt.
Jaren lang vroeg ik me af hoe dit mogelijk was. Groeiden daar ook haren? Op de oorschelp? op je oorlel? op je neus?

Met het klimmen der jaren zag ik ze wel bij anderen. Bossen zelfs uit de neus en de oren. En wenkbrauwen die (zie Ruud Lubbers) een geheel eigen leven gaan leiden.

Maar de laatste tijd moet ik er zelf aan geloven.
Ik vertrouw de kapper niet dus doe ik het zelf maar.
Ze duiken overal op die haren, grrr

Comments

Popular Posts