van oude mensen en de dingen

van oude mensen en de dingen voorbij gaan hier in de lobby van het luxe hotel aan de ponte negra in Manaus is het tempo gestaag. een stroom grijze muizen en grijze duiven (doffers) trekt voorbij als een kudde koeien op weg naar de melkstal na een lome zomerdag. de hitte straalt er van af en het beentempo is zo langzaam dat de voeten nauwelijks de grond verlaten.
dat is zo in de namiddag, tegen zonsondergang en in de eerste schemering.
in de ochtend staan ze te dringen bij het ontbijt om zes uur want ze zijn weer vol goede moed voor een nieuwe dag.
wat ze doen weet ik niet
ze zijn inwisselbaar
Duitsers, Amerikanen, wat jonger ogende Chinezen en ook de gegoede pensinado Brazilianen.
zelf de hele vergaderen, beter gezegd in een vergaderzaal aanwezig zijn waar heel veel gepraat wordt.
dus ik loop in de ochtend, doe 's avonds een biertje en geniet 'van oude menschen de dingen die voorbij gaan' ook meer dan honderd jaar na Couperus.
van de tv serie weet ik niks voor de geest te halen.
zelf geen tv gekeken hier en me slechts kunnen verwonderen hoe ik het internet kan missen op deze dagen (door slechte verbinding en onweer).


http://nl.wikipedia.org/wiki/Van_oude_mensen,_de_dingen_die_voorbijgaan_%28televisieserie%29

Comments

Popular Posts