kroket, haring of HEMA?

Er blijkt een enquete (bij BVN) geweest te zijn : mis verkiezing. Dus wat mis je het meest? Nederlanders in het buitenland werden gevraagd wat ze het oer-hollandse was wat ze misten. 1 op de 10 mist rauwe haring het meest. Dan zijn er drie dingen met 8 procent: kroketten, kaas en de Hema.
Kan ik me wel in vinden. Kroketten van Dobbe is een gemis hier in Brazilie. Ze kennen wel een kroket maar dat heeft niks met onze kroket van doen. Kaas is er genoeg maar niet de Old Amsterdam wel veel verse kaas. Rauwe haring is slechts af en toe.
Nee, ik mis meer het even bij vrienden langs voor een bak koffie. Want hoewel Brazilie koffie produceert is het niet mijn koffie. De gezoete opgeschonken koffie is ok maar een lekkere sterke bak kennen ze niet. Komt ook doordat er geen melange is. Het is slechts een soort bonen en daarvan is de smaak niet zo sterk. We gebruiken thuis een perculator maar ook dat is het niet helemaal.

Koffie met een vulkoek en gezelligheid dat mis ik dus eigenlijk het meest.

Comments

Popular Posts