360

Je staat en je kijkt. Je ziet niks. Ik realiseer me dan dat ik niet weet waar ik naar zoek. Ik kijk nog een keer en let op beweging. Geen beweging te zien die afwijkt. Nog een keer nu vanaf de andere kant. Niks. Ik maak een halve draai, kijk om me heen en draai terug. Nu zie ik opeens wel een beweging: een specht.
Soms kijk je ver weg want dan zie je meer. Kijk je te dicht bij zie je dingen over het hoofd. Dus laag bij de grond. Kijken blikveld versmallen en nog een keer kijken. Even de ogen dicht en kijk op-nieuw!
zo zag ik van morgen dit vlak bij mijn voeten. dicht bij. niet te missen zou je zeggen. toch keek er eerst overheen. maar door goed te kijken zag ik het.
dat heb ik geleerd de afgelopen jaren. kijken over grenzen, nieuwe horizons,
ver weg zoeken dichtbij vinden en omgekeerd. mooi leren van de natuur.


,

Comments

Popular Posts