scheren

Mijn vaste ritueel: plassen-scheren-wassen-ontbijten-poepen-tandenpoetsen. Soms met een kleine aanpassing: plassen-hardlopen-scheren-ontbijten-wassen-tandenpoetsen. Dat scheert namelijk lekker. Net als in de sauna, maar dat mag dan weer niet. Ik lees in het AD dat het voor steeds meer mannen normaal wordt om naast hun gezichtshaar ook het haar op andere lichaamsdelen te verwijderen. Nou dat past niet in mijn routine.

Vrouwen schijnen het onthaarde mannen extra aantrekkelijk te vinden. 42 procent vindt het aangenamer om seks te hebben met een onthaarde man. Bovendien vindt ook meer dan de helft van de vrouwen een geschoren schaamstreek hygiënischer (51 procent). Barbershop wordt barbiepop.

Maar liefst 1 op de 5 Nederlanders mannen onthaart die plekken blijkt uit onderzoek en 1 op de 10 ook nog de borst. Nu het tegenstrijdige minder dan de helft van de vrouwen (42 %) vindt het dus lekker een kale zaak maar een meerderheid van de mannen (52 procent) scheert dit lichaamsdeel omdat ze er verzorgd uit wil zien. (Aldus het Kruidvat onderzoek). Een op de tien doet het dus voor Jan met de korte achternaam. Of omdat ze regelmatig lopen te pronken denk ik dan.
Vrouwen juichen het ontharen dus toe. Zo vindt maar liefst 64 procent het sexy als een man zijn schaamstreek onthaart. Moet je niet zo als ik laatst een scheerschuim met menthol gebruiken. Afgepoeierd met baby talk was het nog niet te harden.
Scheren en blijven scheren. Tsja. De ochtendroutine zit er goed in en slechts af en toe permiteer ik me een vakantiebaartje, zo’n stoere George Michael look. Maar met de toenemende grijstint is de five-‘o-çlock-shadow ook nauwelijks zichtbaar.
Maar oksel- en borsthaar laat ik ongemoeid. Ook al vinden veel vrouwen okselhaar vies ik laat het staan het is toch al zo weinig. Verder heb ik geen of nauwelijks borsthaar dus dat is ook makkelijk.
Dat vinden de vrouwtjes helemaal niet erg. Integendeel zelfs, want slechts 9 procent vindt zo'n gladgeschoren borst aantrekkelijk. Meer dan de helft (56 procent) vindt borsthaar juist zeer mannelijk. Mevrouw Lenting laat zich er wijselijk niet over uit. Anders kon ik wel eens een lontje in het Kruidvat onderzoek steken.

Comments

Popular Posts