kaartjes

De eerste opwinding was al wat gezakt. Na de aankondiging kwam een lange tijd niets. Todat de mededeling kwam dat het later zou worden. Hoeveel later als de klok doortikt? Eind December, begin Januari. Nee het werd Maart en de deadline vast gesteld op 30 April 2015: 462 dagen nog tot De Opening.
De Olympische Spelen in eigen stad. Daar gaat het dus om. Soms voelt het of ik de enige ben met Olympische koorts. Natuurlijk tel ik ook af met mijn werk naar het hoogtepunt van het project Powerade. Maar, aan de andere kant, ik ben ook sportliefhebber.

Ik was blij dat de springruiters zich plaatsten , als eersten, voor De Spelen met in hun gelederen mijn buurjongen. Ik verheugde me al op het optreden van de sympatieke Groningse in het rugby seven toernooi. Op het WK zag ik al wat judoka’s aan het werk en nu moet Grol maar eens op het hoogste treetje. Ruger Smith is volop in training en voormalig trainingsgenoot Cadee ook. De reus uit Leek en de bolle die ik nog eens naar een medaille coachte in Finland op het EJK.
Verder volg ik de strijd van Nadia. Haar wedstrijd tegen kanker en de wedloop naar de spelen in Rio. Al diverse kennissen mailden om info of wilden huisvesting of advies. De Nederlandse gemeenschap hier vraagt steeds hoe het project er voor staat en hoe het gaat met de stadions. Over beide ben ik gematigd positief.

Toen de inschrijving eindelijk open ging moesten we nog een strategie bepalen. Want er is een loting in de eerste ronde waar 70% van de kaarten voor de Brazilianen in de grabbelton liggen. Ik maak een lijstje met de voorkeur, de gewenste hoogtepunten en een chrono. Het wordt steeds lastiger want hoe kom ik op tijd (terug) in Barra of bij het Engenhao?? Om over Deodoro maar te zwijgen en daar wil ik toch rugby en hockey kijken. Zwemfinales na tien uur ‘s avonds, pff en dan nog terug naar de Copacabana. Ik vraag me af hoe. Wat willen we samen zien. Diana en ik maken een dubbellijstje en kijken dan naar wat we samen willen zien.

Wat is wijsheid? In ieder geval intekenen op kleine accommodaties en sporten die we zeker willen zien. Wat nu virtueel aankopen?Alles niet atletiek wat in kleine accommodaties is of een finale is komt op het lijstje:
  • Volley mannen om brons 
  • Handbal vrouwen finale 
  • Volleybal halve finale mannen 
  • Zwemmen finale 100 vrij 
  • Zwem 10k vrouwen 
  • Hockey ½ fin 
  • Beach volley 
  • Roeien 
  • Rugby 
  • Gewichtheffen 

Ik kijk naar atletiek. Alle sessie kijken kost 8850BRL. Voor 1 persoon!!! Diana geeft haar voorkeur aan en koopt haar deel, Ik gok op connecties en kaartjes via via voor atletiek. Snap ook niet dat er geen sectoren zijn of plaatsen. Moet nog maar eens kijken naar het definitieve chronologisch overzicht. Ondertussen meldt het CBAt dat ze niks kan doen:

O Comitê Olímpico Brasileiro - COB e o Comitê Organizador dos Jogos Olímpicos Rio 2016 comunicaram a todas as Confedeções que não será fornecida ou reservada nenhuma COTA de ingressos para as mesmas para os Jogos Olímpicos Rio 2016. Assim, todos os interessados em assistir as provas de Atletismo, devem cadastrar-se e adquirir os ingressos no site do RIO 2016.


Op de laatste dag heb ik ook alles ingevuld en kom tot 5552 BRL (dus zonder atletiek)

Als we alles optellen (dus incl atletiek voor mij) komen we op een totaal van ruim 8000 euro. Dat wordt crowdfunding schat ik. Op de dag zelf geeft het organisatiecie. Al weer respijt voor aankopen tot 4 Mei.

De meeste mensen willen dit, volgens Rio2016, zien:

1 - Volleybal

2 - Voetbal

3 - Zwemmen

4 - Basketball

5 - Atletiek

6 - Turnen

7 – Beach volley

8 - Tennis

9 - Judo

10 - Handbal



Niet zo heel verrassend. Want bij volley maken zowel mannen als vrouwen kans op een medaille en de kaartjes bij voetbal voorronden zijn het goedkoopst van allemaal voor 40BRL. In Juni krijgen we de uitslag. Ik kijk er nu al naar uit. Ben bang dat het weer later zal worden. Maar de Spelen komen dichterbij en dichterbij.

Comments

Popular Posts