azan

 Toen ik op zondagavond laat aan kwam had ik geen idee waar ik naar toe gebracht zou worden. Op het vliegveld was het behoorlijk leeg, alleen een vlucht uit Cairo kwam tegelijk met ons (nog geen twintig passagiers uit Amsterdam) aan. 

Slingerend door de lege hal via afgezette paden;  PCR test afgeven, immigratie formaliteiten (vingerafdrukken maken en een geschreven nummer in het paspoort) door een van vele vrouwelijke beambten, langs de douane (scan van koffers).

Opgevangen door twee jongens van de company: telefoonkaart regelen en gelijk wat cash geld ontvangen en toen met de auto naar het verblijf.

Op maandagochtend op de Nederlandse tijd wakker maar dus twee uur later in Riyad. Als ik in de loop van de dag probeer interloggen op de wifi heb ik een wachtwoord nodig. Al append met Ed komen we erachter dat ik al op de compound ben. Jawel, direct op de juiste plek dus.

In de loop van de dag klinkt het Azan op gezette tijden. Een vertrouwd geluid. Ik ben weer thuis in het midden oosten.

FajrSunriseDhuhrAsrMaghribIsha
05:14 06:35 12:07 15:16 17:39 19:05


(het schijnt dat de King Khalid Grand Mosque dichtbij is)




King Khalid Grand Mosque

Comments

Popular Posts