vijf fasen

I.    Daar denk ik nooit over na

II.    Daar zal ik even over nadenken

III.    Ik denk wel dat ik dat kan

IV.    Ik bedenk me nu dat ik dat altijd makkelijk kon

V.    Bedenk me nu wel twee keer om dat te doen


Een duurloopje. Geen idee over afstand of tempo. Gewoon een tien Engelse Mijl ofzo. Dat het rondje altijd in een half uurtje gedaan was. Bijna 17 kilometer per uur lopen.

Zomaar wat gedachten tijdens een half uurtje binnen ploeteren op de loopband terwijl het zweet stroomt en de weg naar de bilnaad heeft gevonden en buiten de zon al stralend aan de hemel staat om half zeven in de maandagochtend van Riyadh.


Gisteren flitste een frisse Zweed over het ijs van Thialf. Een duursporter. Een positieve geest. Een genieter. Wat kan schaatsen mooi zijn. Dubbel kampioen.
Wat kan vrij denken veel opleveren. Wereldrecord: daar waar niemand nog geweest is. Een nieuwe fase. 



Comments

Popular Posts