gesprekjes


 1.

O. is een jongeman die vol enthousiasme vertelt over de toekomst. Plus het feit hoe snel de veranderingen gaan. " Toen ik terug kwam uit het buitenland was ik vooral verbaasd over het feit dat de scheiding mannen en vrouwen en de gezinsafdelingen in de restaurants waren verdwenen. Ik wil alles doen wat nog niet gedaan is want we moeten vooruit".

2.

D. is een jongevrouw die me bij de eerste ontmoeting na een paar minuten al twee foto's laat zien waarop de metamorfose zichtbaar is. Voor me staat een vrouw met eyeliner, kort haar, een zichtbare tattoo op haar arm en met een lang t-shirt op een broek met opgerolde pijpen boven zware boots met klinknagels. Op haar I-phone laat ze zien hoe ze een paar maanden geleden nog lang haar had (over de schouder)en twee jaar geleden meer dan 100 kilo woog (maagverkleining operatie). "Ik wil een bijdrage leveren als wetenschapper bij dit sportproject".


3. 

A. is de baas en heeft gestudeerd in Europa: Frankrijk, Denemarken en Nederland. Ook gewoond in Duitsland en Qatar onderander. Hij wil met de academie snelle veranderingen doorvoeren in de lichamelijk opvoeding en sport voor de jeugd onder zestien jaar. "De oude generatie is weg, wij willen snel door en met nieuwe plannen komen: we hebben energie, iedereen, geld en mogelijkheden. We hebben je expertise hierbij nodig. Vijf medailles in 2028 zijn een streven geen doel op zich". 

Comments

Popular Posts