lockdown



(c)GL'21

 Je hebt de corona aan je kont hangen.

Deze plastische uitdrukking kwam via een vriendelijk berichtje op de whats-app binnen. Letterlijk. Want ik bedacht dat een (1!) jaar geleden ik voor het eerst te maken kreeg met een lockdown. Beijing ging voor het Chinese nieuwjaar op slot. Toen ik na veel vijven en zessen in Canada arriveerde in de aanloop voor het WK ging het daarvoor op slot. Aangekomen in Nederland was het Nederland niet anders, ik was er nog maar net en de boel ging dicht. 

Nu zat ik hier de afgelopen dagen in quarantaine. Een luxe situatie in vergelijk met eerdere keren. In mijn twee slaap kamer appartement op de compound. Op zondagavond aangekomen en dus slechts vier dagen binnen blijven. Op donderdagavond laat de uitslag van de test: negatief. Maar op de sag sijpelde ook het nieuws binnen dat er een lockdown kwam: ingaande donderdagavond en vervolgens gedurende tien dagen van kracht.

Inreisverbod, voor meer landen, sluiting openbare ruimtes waren een aantal maatregelen inclusief dus de lock down op het moment dat het koninkrijk officieel 369,575 gevallen heeft geregistreerd en 6393 doden.

Op vrijdagochtend, het waaide flink, waren de straten uitgestorven. Ook het koffietentje was dicht maar wel open voor meenemen. Dus met de collega's E. en J. coffee-to-go en in de schaduw op de compound op 1,5 meter opgedronken.


straat leeg

Ik realiseer me des te meer dat mede door mijn mobiliteit de verspreiding van het virus niet makkelijk wordt ingedamd maar om dan maar direct van hogerhand de boel in het slot te gooien........

Het is dus afwachten hoe het er de komende tijd uit gaat zien. Want fysiek kennismaken zit er zeker niet in. Dus zal het voornamelijk thuiswerken worden.

gelukkig is het zwembad dichtbij


https://english.alarabiya.net/coronavirus/2021/02/04/Coronavirus-Coronavirus-Saudi-Arabia-suspends-all-recreational-activities-events-for-10-days

Comments

Popular Posts