sport-zomer



 Het is allemaal nogal dubbel. Zo kijk ik hier op afstand naar de Nederlandse sportzomer op tv. Terwijl de competitiesporten in het midden oosten gedurende de zomer op een laag pitje staat. 

De oranje koorts mbt het Nederlandse voetbal ontbreekt. Hoewel we wel een pooltje spelen met de staf. De oranje koorts mbt landen met een verhoogd covid risico houdt me meer bezig want D en ik willen elkaar gedurende het Slachtfeest in Nederland treffen.

De Tour is steeds meer een echo uit het verleden. Ik denk meer aan fragmenten van radio Tour dan dat ik nu uit kijk naar nieuws uit het peloton. Bauke Mollema verandert daar niks aan.

Vorige week als non playing coach met collega's mee naar een golf course. Een oase met groen gras in een hele grote bunker. Wel vroeg opstaan want voor tien uur wil je weer binnen zijn van de 18 holes om op de 19e onder de airco te kunnen uitrusten.

Atletiek uit Nederland volgen omdat Vetter en van Commenee me na staan. Ze maken deel uit van een NL-team met fantastische jonge sporters. Een groot team gaat naar Tokio. Hier in KSA is het sprokkelen van atleten die naar de OS mogen. 


For the Tokyo Olympic Games the number of qualification spots has gender equality for the first time with spots available for 263 athletes of each gender. There is also a list of criteria that must be followed in selecting the final boats. The places must then be approved by every National Olympic Committee (NOC) involved. GL: KSA krijgt een plek in de skiff omdat Japan een plek heeft terug gegeven (tripartite invitation)

 

Sulaiman Hamad the Saudi national team and Al-Wahda Judo Club member, competing in the 73 kg weight class at the World Judo Championships Senior Hungary 2021,  racked up 320 points to bring his final total points to 808, confirming him among the top 16 players in the world.

     Saudi Arabia entered one shooter at the games, after                                         getting the allocation quotas: in Skeet.

Saudi Arabia entered one athlete into the table tennis competition at the Games for the first time in 16 years. Ali Al-Khadrawi secured an outright berth in the men's singles with a gold-medal victory at the 2020 West Asia Olympic Qualification Tournament in Amman. 

Het voetbal team was al geplaatst voor het OS toernooi en de atleten zijn nog op zoek naar punten, rankings en kwalificatie normen.  Deze twee speerpunten voor de academie volg ik met meer dan normale belangstelling. Vooral ook omdat de druk tot presteren toeneemt doordat de minister van sport de lat hoog heeft gelegd. Zo worden er op de twee volgende Spelen ook medailles verwacht. 

Kijk ik uit naar de Spelen? 

Ze horen het hoogtepunt in de sportzomer te zijn maar ik twijfel. Afgelopen weekend zag ik deel 1 van de USA trials met prachtige wed-strijden. Sommige finale uitslagen waren WK of OS waardig. Maar de kleine schaats-ster van weleer Hashimoto deelde uit hoofde van haar functie mee dat: er slechts 10.000 Japanse gevaccineerde toeschouwers in het stadion mogen. Dat er geen alcohol bij OS locaties geschonken mag worden. (Niet heel erg denk ik zo, wel jammer voor de na-zit) En dat er in het Olympisch dorp geen condooms worden uitgedeeld. (de ontlading zal er niet minder om zijn denk ik)

Volgen. Op afstand. Met afstand. dat is mijn sport-zomer.


Comments

Popular Posts