Biden


 "Where you from", zegt de man achter de kassa.

Holanda, zegt mijn tafelgenoot. Hij probeerde eerst wat Arabisch maar nu Engels.

"You like Biden", de kassaman glundert en kort het Engels nog meer in ipv je lijkt op Biden klinkt het nu als hou je van Biden.

..... Ik kijk verbaasd

"Yes, really Joe Biden, president!" Zijn maatje, die net klaar is met bidden knikt ook.

Het is de tweede keer hier in Riyadh dat ik aangesproken wordt op mijn voorkomen. Ok, oud, grijs en blank....dan moet je wel Amerikaan zijn. Ik lijk dus op Joe Biden.

JJ en ik gingen eten bij een tentje op wandel afstand van de compound. Pakistani's runnen de tent en er is keuze uit diverse soorten rijst en kip op verschillende manieren klaar gemaakt. Wij kiezen geroosterde kip met lange gele rijst en een bakje groene frisse salade zonder dressing. De rijst komt met gezoete wortel en rozijnen en wat verse patatjes. Als extra ook nog koolbladeren. In tijden niet zo lekker gegeten (of had ik gewoon trek?).

Comments

Popular Posts