afdrogen

 De beste en meest bekroonde crosstrainers op de markt! Het merk Octane heeft een unieke combinatie van cardio- en krachtraining in 1 work-out. Voor die mensen die kwaliteit en resultaat willen.......



Kijk dat is een gelukje.
In de gym van onze compound staat deze crosstrainer. Blijkt een prima machine te zijn, zie de ronkende tekst van de website. Dat ontdekte ik zelf pas nadat ik, op de ook aanwezige loopband, last kreeg van alle gewrichten. Volgens mijn collega E. omdat ik me teveel uitsloofde en veel te hard ging. Zelf vond ik de 12-13 km/u wel tegenvallen. Maar de hardere tempo's waren dus killing voor mijn "scharnieren" in voeten en knieën met pijn in mijn rug tot gevolg.
Dan maar op de crosstrainer stampen. Van een tempo gedurende een, vooraf, bepaalde tijd of met treden van bepaalde tijd op een bepaald tempo. Zo stond vandaag  'op het programma' (een ongeschreven plan wat ik ter plekke bedenk) niveau stappen per vijf minuten wisselend gedurende drie kwartier: 9-10-11-10-11-12-11-12-13. Waarbij de tweede keer 12 in hoog tempo 'moest'. 
En ik voelde opeens wat ik mannen en vrouwen bij de loopgroep van HP wel eens had aangedaan. Het was immers een makkelijk programma dus waarom zo moeilijk kijken of de ademhaling zo hoog. Ik bedenk wat ik tijdens de meiden: Linda, Yvon, Ida en Ellen vaak heb gezegd. Rustig uitblazen gedurende een paar passen. Ik controleer mijn ritme. Ik bedenk wat ik tijdens Han, Jack of goh hoe heette die jonge kerel, een fietser, met een donkere lok op een smal gezicht ook alweer, oh ja Pieter, zei: schouders laag houden en ontspan je gezicht... Ik denk ook even aan een stuk wat ik ooit las over iemand die drie dubbele triatlon in Den Haag op een klein parcours deed en de zinnen verzette door in verschillende talen te tellen: op en af. 
Opeens is de drie kwartier al weer om met kwaliteit en resultaat.
Ik wrijf de druppels van de machine.
Wis het zweet van mijn hoofd
Afgedroogd. 
Zo voel ik me.
Daar helpt octaan niks aan. 

  

Comments

Popular Posts