24/1&1

Ik heb me aangeleerd om the “24/7/1” regel toe te passen. Meaning, if an idea is still sticking with me after 24 hours, 7-days and 1-month... I will look into it and investigate it further. 

Meestal is het idee dan tegen die tijd al weer verdampt. Opgegaan in de vergetelheid. Door de overdaad aan prikkels lijkt het soms alsof je continue iets moet. Maar om ideeën in acties om te zetten is het handig om niet je energie te verspelen met onzin.

Het is een regel in verkleinde vorm die ik hier nog meer toepas 24/1&1. ik wordt geacht acties op te zetten, op te volgen of gewoon iets te doen zonder dat het duidelijk is waarom. In het begin deed ik dat. Met als gevolg dat ik alleen acties aan het uitzetten was waar nooit een vervolg op is gekomen. Nu wacht ik 24 uur en nog een dag voor ik iets doe. Als ik niks hoor laat ik het liggen. Hoor ik wel wat dan zet ik stap 1 en wacht op vervolg instructies. Die komen zelden. Rustig.


Comments

Popular Posts