Facebook bestond even ....

 En weg was facebook, Messenger, WhatsApp en Instagram 
op dierendag waren maandag sinds het einde van de middag de apps niet bereikbaar als gevolg van een grote storing.  Het aan en uitzetten van mijn mobiel en het vernieuwen van de overzichten leverde slechts een foutmelding op. Wat er precies aan de hand was, bleef een beetje vaag. Volgens experts ging het waarschijnlijk om een fout die intern bij Facebook lag.
 
Ik merkte er in eerste instantie niks van omdat ik off-line aan het werk was. Pas later toen ik Di probeerde te bereiken kwam ik er achter. Toen ik ging slapen had ik wel nog een berichtje gestuurd maar die werd niet verzonden. Ver na middernacht deed het hele circus het weer.
Facebook bestond even niet op het internet, lekker rustig. Wat de gekoppelde diensten betreft geeft het weer aan hoe alles verbonden is met de speeltjes van Zuckerberg. 

Veiligheidsexpert Ronald Prins zei maandagavond in de uitzending bij het programma Op1: "Alle verkeersborden op het internet die naar Facebook wijzen, zijn weggehaald door Facebook zelf. Daardoor kunnen alle pakketjes richting Facebook de weg niet meer vinden en daardoor is Facebook volledig onbereikbaar geworden."
 Uit berichtgeving van The New York Times blijkt dat ook: volgens de krant heeft Facebook medewerkers naar een datacenter gestuurd om servers handmatig op te starten.

Er komt een tijd dat ik het hele zooitje er af gooi. Denk ik nu. Want het heet dan wel sociale media maar het is een a-sociaal gedoe. 



Comments

Popular Posts