hitte

vanmorgen voor het eerst weer eens geprobeerd om een stukje hard te lopen.
had me voorgenomen om het vooral rustig op te bouwen.
dus wat doe je dan: je neemt een percentage van je kunnen op dit moment, of je neemt een deel van wat je 'normaal' doet.
ik voelde me goed, had de eerste week met wat trainingen mee gedaan, en dacht ik kan wel een half uurtje 'draven'.
pakte mijn tempo zo rond een uurtje of half zeven (07.00 am) gewoonte getrouw makkelijk op.
ging ook op gevoel weg en gewoon het rondje tegen de klok in op de finnbahn. al snel stroomt het zweet, en ik voel ik toch wat spierpijn in de hamstrings. Ja donderdag een soort van duintraining gedaan met de jongens met wat speelse loopvormen heuvel op vooral.
na het eerste rondje van een minuutje of negen schatte ik bleek ik toch mijn kunnen en willen niet helemaal op elkaar afgestemd te hebben. ik liep 'gewoon' mijn tempo van voor de zomer(se temperaturen). te hard dus. dat merkte ik ook want nu bij de tweede doorgang ging de hartslag merkbaar omhoog en ook de ademhaling wat oppervlakkiger verder stroomde het zweet dat een lieve lust was, nee het gutste. Mijn short was al nat en nu mijn sokken ook al. de sokken fungeerden als een soort van super zuiglappen van het zweet dat langs mijn benen stroomde. alsof ik onder de douche stond.
hoe warm zou het zijn vroeg ik me af. gisteren volgens de weersverwachting 41 maar in de auto zag ik 48 en op een bord langs de weg 47. nu schatte ik het op 38. het tweede rondje zat er ook al weer op. een snelle blik op mijn horloge, terwijl ik me voorgenomen had met blinde klok te lopen, zie ik alweer een acht minuten ofzo. weer te snel. het gaat makkelijk maar te hard en ik voel de benen wel maar meer de warmtedeken. na een minuutje of 20 heb ik het te zwaar en ik besluit om na drie rondjes maar te stoppen.
dus na een kleine 25 minuten zit het eerste loopje er op.

viel niet mee.....
sterker nog het viel tegen.

Comments

Popular Posts