water



uitzicht vanaf dak voorkant

we zijn al weer even bezig met de afronding van de verwikkelingen rond het huis.
gisteren weer een typische dag voor Qatar.
omdat ik al een voorschot had betaald voor electra en water moest het alleen nog aangesloten worden.
even langs rijden kraan open en jahoor water, schakelaar om en ja hoor licht.
kom ik de volgende dag met het schoonmaakbedrijf, zegt de man: je hebt geen water!
ik zeg jawel kijk maar en inderdaad een klein stroompje uit de kraan. onvoldoende en je tank is leeg.
terug naar het bureau van water en licht. oh meneer er is geen aansluiting. ik bellen met de manager. hij komt ook langs. een stortvloed stroomt voorbij geen water maar een waterval van arabische keelklanken. eind van het liedje: ze weten niet wanneer ze demeter komen plaatsen. enige nadere aanduiding van tijd? (buiten het veelvuldig gebrukte inshallah?) zo tussen de twee weken en twee maanden..................
dan maar mijn compaan inschakelen want ik heb er alweer twee uur telefoon,auto,wachten en praten opzitten.
Hij naar het hoofdkantoor vandaar doorgestuurd naar een watertankbedrijf.
dan als gids met tankwagen mee (dertig kilometer per uur) naar ons huis.
inmiddels is de wijk afgegrendeld vanwege de AG (zijn ze een keer op tijd!!!) dus omrijden.
na drie uur zit er water in de tank.
en kunnen ze beginnen met schoonmaken.
Maar wel opschieten want zaterdagavond komt diana, heb ik ze gezegd.
Ze gingen direct aan de slag

Comments

Popular Posts