uitleg

jarenlang heb ik moeten uitleggen op verjaardagfeestjes dat ik een sportopleiding deed en in de sport werkte; sport is dus niet voor iedereen vrije tijd.
tot op de dag van vandaag kan het voorkomen dat ik moet uitleggen dat ik naar kampioenschappen of op stages ben geweest en dat die leuke souveniers en die bruine kop niet van een weekje vacantie zijn.
ook nu heb ik al een aantal keren moeten uitleggen dat werken in het midden oosten of beter gezegd de Golf niet automatisch betekent dat je evenveel verdient als de broertjes de Boer.

kijk maar op de Forbes lijst:
knip nu.nl.....

De lijst is de afgelopen vier jaar bijna verdubbeld. De lijst telt in totaal 1125 miljardairs die samen een vermogen van 4,4 biljoen dollar bezitten. De meeste miljardairs, 469 om precies te zijn, wonen in de Verenigde Staten. Op de tweede plaats staat Rusland met 87. Opkomende landen in de lijst zijn India (in de top 10 staan vier Indiërs), China en Turkije.
Op de lijst staan vijf Nederlanders. De hoogst genoteerde Nederlander is Charlene de Carvalho-Heineken. Zij staat met een vermogen van 7,3 miljard dollar op de 127e plaats.
Verder staan nog John de Mol, Frits Goldschmeding (Randstad Uitzendbureau), Ralph Sonnenberg (Hunter Douglas) en Joop van den Ende op de lijst.
De jongste nieuwkomer is de 23-jarige Mark Zuckerberg van Facebook met 1,5 miljard dollar.
knip....

Zie je wel niet eens op de Forbes lijst!Ik zal het er mee moeten doen. En, geloof me, ik klaag niet.
Maar miljonair? De financiele experts wisten me te vertellen dat ik 1,5 miljoen euro zou moeten hebben om op mijn 55 met pensioen te gaan. Hoewel de WOZ-waarde van het huis in de Brouwersstraat in vier jaar is verdubbeld kom ik hier bij lange na niet aan ;p
Dus miljardair zit er helemaal niet in.
Er zit niks anders op dan de komende twintig jaar te blijven werken in de buitenlucht, met jonge sportieve mensen, in de vrije tijd van anderen en soms ergens buiten Nederland.

Comments

Popular Posts