bert

bert heeft ontslag genomen. dat weet revu te melden. bert is bert maalderink en revu is nieuwe revu. maalderink. niemand in de voetballerij zal er om malen denk ik zo maar ik wel. vaak stelde hij vragen waarvan ik dacht dat zou ik willen weten. ook niet genoegen nemen met het feit iemand zich er met een jantje van leiden afmaakt. of zoals van basten onzin debiteert als evangelie daar dan vragen over stelt. een doorbijter. ik weet niet meer wanneer ik hem voor het eerst in beeld zag, maar dat verstoorde mijn in-het-hoofd-foto danig. ik zag een zacht en vriendelijk hoofd. maar mijn idee was een stoer, mannelijke en nors voorkomen. maar nee de geelblonde dunne haren op een rossig maar bleek hoofd werden alleen maar door priemende ogen en een dun mondje naar dit beeld getrokken. geen breekijzer, geen ausptzer, bouncer of frequin. daardoor kwamen de messcherpe vragen aan als fileermessen denk ik.

ik lees in de volkskrant van vandaag:.............
Maalderink werd in 1993 door toenmalig sportchef Kees Jansma bij Studio Sport gehaald. De verslaggever werd de laatste maand zwaar bekritiseerd om zijn bijdragen aan het EK-programma Studio Sportzomer. Marco van Basten en Kees Jansma smoesten over ‘onze vriend’ terwijl zij dachten dat de microfoons uitstonden. Cabaretier Youp van ’t Hek noemde hem in zijn NRC-column een ‘onbedaarlijke eikel’........

heerlijk. gewoon een journalist die niet dik is met de inside, die geen dikke maatjes is met de matennaaiers, die geen dubbele belangen heeft. heerlijk als tegenwicht van de jack (cheque) van gelder cs.

het schaatsseizoen komt er aan en hopelijk staat ook bert weer langs de baan.
of anders stefan verheij maar dan met een vleugje bert graag.

Comments

Popular Posts