atletiek-baan

deze week was ik even op de baan van GVAV. Ik bedoel natuurlijk de baan van Groningen atletiek. In het verleden was atletiek in Groningen synoniem aan GVAV-Rapiditas. Hoewel er veel clubs zijn geweest in de stad groningen (brunhilde, nurmi enz.) was er de laatste jaren ARGO'77 maar dat was van oorsprong meer recreatie.
suzanne williams, nora ritzen, louise taatgen en eva reinders vormen een talentvol groepje b junioren in het noorden. die wilde ik wel eens zien. alleen op papier ken ik ze dus via de ranglijsten.
maar de baan was vrijwel leeg. joop tervoort trainde met 1 discuswerper, er liepen vier of vijf man rondjes en een groepje van guido van weeren deden kort werk.
wel aanwezig edwin can calker en twee van zijn remmers. van het genoemde vier was alleen louise taatgen aanwezig. in augustus een keer hoogspringen.
maar aan de rand op zijn fiets stond ook arend karenbelt (met zijn vrouw). het lopen ging niet meer zo, dus veel fietsen vertelden ze. ik volg het allemaal niet meer zo zei hij. maar wist me wel de prestaties van de meiden te vertellen. een atletiekbaan is voor het leven zo lijkt

Comments

Popular Posts