raam


nadat ik op facebook had geschreven dat ik de ramen lapte kreeg ik enkele reacties in de trant van 'of ik in een vorig leven een vrouw was geweest'. dat zou kunnen, ik sluit dat niet uit. ik ben me er niet van bewust, trouwens. dat ramen lappen was een must. ik wil namelijk ongestoord naar buiten kunnen kijken. het was voor mij nog steeds koud. dus zat ik binnen. als je raam dan vies is leidt dit af. vanaf mijn favoriete plek kijk ik zo naar de Hoornsedijk of op het Paterswoldsemeer. Door alle regen ben je al snel genoodzaakt het lappen te herhalen. Als het droog is zijn er nog de muggen, vliegen en andere insecten. Of de zwaluwen. Ze maken zicht druk om nesten te maken in de nok van de huisjes aan de onderkant bij de overstekende delen. Dus eerst heb je modder op de grond of op de ramen en als het doorzet dan is het geen modder maar poep. Reden om weer te boenen en de ramen te doen.
Iedere dag komt daar dan nog een rondje spinrag verwijderen bij. Het is verbazingwekkend hoe snel de spinnen en spinnetjes dit voor elkaar krijgen. Als ik nu naar buiten kijk zie ik van de prachtige windveren in de lucht. prachtig geel/weit tegen een lichtblauwe lucht. Aleen nog even de spinnen plagen.

Comments

Popular Posts