diploma

doordat het aantal doctors, professoren en andere titelprullaria in het middenoosten en ook in Qatar de spuigaten uitloopt is het bij een aantal instanties opgevallen dat de titels geen garantie zijn voor kwaliteiten. Iedereen noemt zich dus bijna doctor of in de medische kant dokter, dus dat is iedereen die een witte jas past. nadat men zich achter de oren had gekrabt kwam men op het lumineuse idee om alle expats dan maar om hun orginele diploma's met een waarde echt keurmerk te vragen.
Dus ik gisteren naar het IB in groningen. Mijn CIOS diploma lukte niet direct. In haarlem eo is het namelijk vakantietijd en de archieven waren niet voor iedereen toegangkelijk. Of ik over zes weken het nog een keer wilde proberen...
Het ALO diploma zat al wel in het digitale systeem en dus was ik voor zes euro een handtekening en sticker rijker. De vervolg stappen zijn: naar Den Haag voor nog een stempel bij Buitenlandse zaken en dan door naar de ambassade van Qatar voor weer een stempel. Dat worden waarschijnlijk twee ritjes want de ambassade heeft hier 48 uur voor nodig.

Nog nooit sinds ik ze behaald heb heeft iemand naar de diploma's gevraagd maar dat ze zoveel waard zijn wist ik niet.
Nu maar hopen dat het ook iets oplevert!

Comments

Popular Posts