banken

Bij bankdrukken kreeg ik het gevoel dat ik meer de bank drukte dan dat het gewicht omhoog ging. Bij een licht gewicht nog wel! En dat terwijl ik zelf al sinds enige tijd een meer zwaargewicht ben volgens de GL norm. Nee, geen Golden League norm daar zit ik inmiddels wel bijna vijftien kilo vanaf. Nee gewoon de GL norm. Die is de laatste tijd weer aangescherpt na bezoeken aan NL. Daar wezen eerst de musketiers fijntjes op een strak zittend shirt: "zien we daar een buikje?", en later werd dit door de OHH nog een keer benadrukt: je ziet er breed uit hoorde ik een paar keer en het ging niet om mijn shcouders maar om de omvang....en (de nekslag) "wat doet dat spek daar?" (terwijl ik bij mijn kladden of lurven dat weet ik nooit zeker te pakken werd genomen.
Dus tien kilo meer dan op de bruiloft bijna vijf jaar geleden was goed opgevallen.
Maar ik had al het gevecht tegen de zwaartekracht extra in gezet met wat duurlopen.
Op de een of ander manier waren de achillespezen het daar niet mee eens: zoveel overwerk hadden ze nooit gehad. Logisch want bij iedere stap stapelden de Newtons zich op en die hadden schijt aan het feit dat ik op gelijknamige schoenen liep.
Met mijn circuitje in de SESI gym, liep het de laatste tijd wel aardig. Tot vandaag dus. Na mijn warming upje met Olympisch stang en wat schijfjes oud ijzer: high pull wide, hang clean, power press, squat en excentrisch hamstring op een been was ik klaar voor BP.
Bench press of gewoon bankdrukken. Nou ja gewoon ik had bedacht dat ik een soort variatie op tot uitputting zou doen nadat vorige week die drie keer acht keer zestig kilo wel heel makkelijk ging. Dus nu 1x10;2x5 en 1 x 2,5 op de stang en drukken maar
tot het niet meer gaat, snel van de bank en die 2,5 er af tot het niet meer lukt en dan de vijf vervangen door de 2,5 en weer verder. pffff. ik werd meer in de bank gedrukt zodat ik mijn handdoekje door mijn shirt voelde gaan en het oud ijzer drie keer zoveel woog als ik bedacht had. mijn billen gingen door het schuimrubber en ik moest mijn benen optrekken om mijn onderrug ook in contact met de bank te brengen.
vreselijk. het aantal herhalingen was belachelijk weinig en mijn strekbeweging nog lach wekender. dan maar even een legpress er tegen aan. dat ging ok (180 kilootjes schoten omhoog bij wijze van speken) toen toch nog een keer hetzlefde bij de bank maar nu beginnen met 2,5 minder. Dat ging iets, ietsiepietsie beter, nu in ieder geval dubbele cijfers.
Jammer genoeg niet uitbanken want een afspraak daarna. Volgende keer gewoon weer 3 x 8. Met hoeveel kilo? dat is nog ongewis en mijn gewicht is dat ook :)

lees meer over de oude kilo's
http://www.nu.nl/wetenschap/2429721/wetenschappers-willen-af-van-oude-kilo.html

Comments

Popular Posts