black out

typisch geval van een black out.
ik stond in de lift en met mij stapt nog een man binnen.
hij zegt iets. ik zie zijn lippen bewegen en ik hoor geluid.
geen idee wat.
het geluid is ondefinieerbaar.
hij zou zo maar koeterwaals of russisch met de franse slag kunnen spreken.
pas als hij drie keer iets herhaalt heeft begrijp ik dat het portugees is en hij vraagt wat voor werk ik doe.
poeh he.
De informatie uit het kortetermijngeheugen werdt niet doorgegeven aan het langetermijngeheugen of zoe iets.
Ik voel me opgelaten dat ik na een jaar in brazilie zo maar in een andere wereld wakker ben geworden. in mijn hoofd is het vaak engels in mijn halfslaap ook gronings afentoe klinkt er ook portugees. Maar onvoldoende eigen dus. Het spreken gaat nog steeds moeizaam terwijl het begrijpen steeds beter gaat. Maar vanochtend dus even niet. black out dus.

Comments

Ludo P said…
moet je je eens aan Hongaars wagen...

Popular Posts