inflacao

Soms zou je willen dat je even het hoofd van, ik noem maar iemand, prof Heertje zou kunnen lenen. Las eerder deze week een stukje in de krant over inflatie en zag gisteren een item over het zelfde onderwerp op tv. Het minimum loon in Brazilie is iets van 550 reaal. zeg voor het gemak maar 250 euro. daar komen dan nog wel kosten voor de werkgever bij voor vervoer en eten maar de werknemer krijgt dit bedrag dus.
nou zijn sommige prijzen sinds ik hier ben behoorlijk gestegen. bus kaartje 25 cent, diner vijf reeales, vlees per kilo 8 reaales, tomaten, rijst ga maar door. De inflatie is iets tussen de vijf en acht procent afhankelijk van de meetmethode en de seizoencorrecties. Toch is de bus van 2.15 tot 2.40 echt meer. en een diner van 20 naar 25 ook meer toch. Kijk op zulke momenten zou ik wel even het heertje willen zijn met een economie knobbel. Want een inflatie correctie op mijn loon heb ik niet gekregen. Wel netto minder want de belasting is natuurlijk wel omhoog gegaan. Inflatie zeg maar.


http://ainflacao.com/crescimento-de-713-e-inflacao-a-55-sao-aguardados-para-2010/

Comments

Popular Posts