expresso



"Danny Blind oprotten bij Ajax, stomme boerengeleide hond",aldus een uitgelekte mail. Maar gisteren werd dit tegengesproken door de woordvoerder van Johan Cruijff in een sms-je met het AD. De Grote Cruijff (ghostwriter Jaap DE GROOT) ontkent dat hij de opdracht heeft gegeven om Blind ‘van de één op de andere dag op straat te kwakken’.
Ik drink in navolging van Ernst -fantast- van der Kwast ook een espresso met Cruijff en vraag hoe het nou precies zit.
http://www.nrc.nl/vanderkwast/2011/03/29/espresso-met-johan-cruijff/

‘Blind kan ongezien aan de slag bij Almere City of Ajax Cape Town,’ zegt de legendarische nummer 14. ‘De directeur mag van mij zo gaan scouten in Japan ofzo daar loop ik niet voor weg of met een boog omheen, snap je.’
'Lekker die expresso, Lent zelf gezet?'

Is de tijd aangebroken dat Cruijff moet aftreden? NEE HIJ MOET EERST OPTREDEN!
‘Ik neem altijd zelf de beslissingen,’ antwoordt hij. ‘Dat beslissen hullie niet, dat beslis ik met me eige ik.’ Johan Cruijff drinkt zijn kopje snel leeg en zegt dan: ‘Expresso heb ook een eigen mening. Het is sterk en doordacht. Net als ik is hij ervan overtuigd dat hij de dingen doet zoals hij ze moet doen, want anders zou hij ze niet doen.’ Maar het is toch espresso? werp ik zachtjes tegen? 'Kijk dat zei die gozer in de commissie ook steeds maar die laten we nu presentaties doen over looptechniek, heeft íe ook de ballen verstand van. Voetbal is eenvoudig maar het spel ingewikkelt, daar gaan de meesten de fout in. Laat mij nou maar lekker lullen,dan regelen we het op de achterkant van een sigarenkistje en dat zeg ik espresso zo want ik rook al jaren niet meer.".
Ik bestel nog maar een ristretto voor mezelf en een espresso voor van der kwast.
Expresso dat zeg ik espreszo galmt het na.

Comments

Popular Posts