zetje

ik was onder de indruk van haar sprongkracht.
de haagse atlete met een zeer basale looptechniek compenseerde dit met meer dan normale sprongkracht.
ik nodigde haar uit om eens mee te komen trainen. ze zou een oom inschakelen om haar te brengen zei ze. het kwam er nooit van. ik sprak PW van haag aan en hij vertelde dat ze uit een diplomatengezin kwam en het erg lastig was afspraken te maken.
afentoe coachte ik haar op een wedstrijdje bij ver en hoog. ook een keer op een meerkamp, werpen kon ze niet maar springen des te beter.
ze vertrok naar amerika begreep ik via de hoogspring trainer van Haag (die haar ook wel eens voorbij zag komen zo onregelmatig dat er geen patroon in zat maar wel mee dan 1 x per seizoen)
ik zag 1.85 hoog.
verbaasde me niks
ik zag een aardige hordentijd
verbaasde me niks.
nu zag ik 6.79 ver
en dat verbaasde me des te meer
ze heeft dus leren sprinten
springen kon ze al
(ze sprong op een wedstrijdje 178 uit een dribbel driepas en achter in de vijf uit een semi zevenpas)
Rucky Abdulai! geweldig
wat een stap wat een sprong
(stel je voor dat ze gaat hinkstappen)
Ze heeft een zetje nodig zei de ploegleider van Haag
Ze heeft wel een zetje nodig zei de hoogspringtrainer van Haag
goed ze gaat naar amerika en vraagt het canadees staatsburgerschap aan

ergens doen we het niet goed als iemand een zetje nodig heeft!
Gaisah, Kalou en Abdulai ze doen het op eigen kracht
maar hadden het ook voor NL kunnen doen.

is er nog iemand om een zetje te geven?

Comments

Popular Posts