tobbe dansen



foto: dvhn © 2010 Dagblad van het Noorden
Slochteren - Ook Zwembad DeTobbe komt in verweer tegen de plannen voor woningbouw in het open gebied van het dorp Slochteren.

In een laatste poging het gemeentebestuur op andere gedachten te brengen, vestigt het zwembadbestuur nogmaals de aandacht op zijn eigen plan: een nieuw zwembad bij de Duurswoldhal, in combinatie met een nieuwe basisschool De Kinderboom. Zo komt in het dorp ruimte vrij voor woningbouw en blijft het historische lint gespaard.


Dat lees je dan maar je gedachten zijn ergens anders. ik zie dat hokje nog zo voor me. je schoof je kaart onder het raampje van het loket door. maar dat deed je maar een keer. de andere keren wist de lokketjuffrouw wel wie je was en dat je een abbonement bij haar had gekocht. ik weet nog dat de badmeester me krentebol noemde want ik leerde het nooit. inderdaad vier jaar over je a+b diploma doen is erg lang. (en mijn oma stierf duizend doden bij het onderwater zwemmen toen ik niet na de vereiste zeven meter maar pas na 25 meter -voor de zekerheid- boven kwam. maar wat ik me vooral herinner is het koude water. dus snel het bad uit en tegen de muur van de kleedhokjes gaan staan op het bankje om een beetje warm te worden.
later had ik zo'n stoere half lange zwembroek zeg maar bermuda en was het zwembad er alleen maar om de meisjes te imponeren met bommetjes of volleyballen. om later de bovenstukjes los te maken of achter de bosjes je piemel te laten zien (dit hoorde ik later veel later van iemand, hahaha)

ohja ik pieker me suf hoe ze heette die lokket mevrouw die op de hoek woonde tegenover het zwembad, zonder naam toen nog, op de hoek van de K ter Laan straat....



Slochteren -
Ook Zwembad DeTobbe komt in verweer tegen de plannen voor woningbouw in het open gebied van het dorp Slochteren.

In een laatste poging het gemeentebestuur op andere gedachten te brengen, vestigt het zwembadbestuur nogmaals de aandacht op zijn eigen plan: een nieuw zwembad bij de Duurswoldhal, in combinatie met een nieuwe basisschool De Kinderboom. Zo komt in het dorp ruimte vrij voor woningbouw en blijft het historische lint gespaard.

Comments

Popular Posts