tandartsbezoek



dus je ligt al ongemakkelijk en dan krijg je een vraag.
wat zegt ze? het dringt niet door.
je voelt de pijn in je mond, je lamme kaak en verder niets.
oh, of het pijn doet....
neeeuh ik lig hier voor m'n lol
duimpje omhoog (want mijn tong wordt door een natte tampon weggedrukt en er reutelt zo'n slangetje rechts in mijn mondhoek als een verregend sjekkie zodat gewoon praten sowieso al lastig wordt zeker nu er een verdoving in de wang geprikt wordt)
het braziliaanse duimpje zeg maar: muito bom
het duurt en duurt maar
deze tandsartsdame werkt zonder assistente
en is van het soort check-recheck-en-dubbel check zodat
zelfs de meest simpele handeling een marteling wordt.
twee uur later sta ik weer buiten
nog twee keer te gaan
bij dokter polonia
die niets lijkt op apolonia 6
zelfs niet als ik mijn ogen heel hard dicht knijp
en vele jaren terug denk
ik voel wel mijn kies een stuk minder

Comments

Popular Posts