't is weer tijd voor ............crossen

Athloscross.

Harderwijk. Harderwijk dat is voor mij: Dolfinarium en de Athlos cross.
Zo net na de clubkampioenschappen kijken hoe je er voor staat (‘geen idee maar ik voel me goed’) en op naar de eerste cross. Eigenlijk iets te lang voor me maar ik ga met een groepje mi&la lopers van de AV Haarlemmermeer. Die bestaan dan nog maar net medio jaren tachtig maar de a
Athlos cross al veel langer, ik schat een jaartje of twintig. Veel bekende namen komen er niet van de club Geeske Jansen op de 800 en Henk Mentink op het langere werk. Verder kom ik bij het hoogspringen natuurlijk Thea Haklander en Vincent Verschoor en Eric Steylen tegen.
Maar begin oktober gaat ieder richting Harderwijk naar het Strokkelbos.
Van de baan af, brede zandpaden en het bos in met smalle paden en verraderlijke heuveltjes.
Als we op die zaterdag gaan lopen is het prachtig weer en we verkennen het parcours. Lopen de zandverstuiving over, pakken wat versnellingen heuvel af en weer op en zijn net op tijd terug voor de start. Van de wedstrijd zelf weet ik me niets te herinneren. Waarschijnlijk Lenting gelapt door Mentink! Na afloop draven we nog een keer over een deel van het parcours en zijn weer net op tijd om de prijzen die op onze startnummers zijn gevallen op te halen. We schenken de meegebrachte koffie en fris in en zweten uit en praten na.
Een heerlijke dag.
Een dag die ook mooier, spannender, en ‘prijziger’ (de prijzen werden prachtiger en groter) werd met het jaar als we het er over hadden tijdens de evaluaties.

Zaterdag is het weer zo ver: al heet het nu Aqounta Athlos-cross 2007.
http://www.aqounta.nl/
“ DE opening van het crossseizoen 2007-2008. Een mooie afwisseling op een wegseizoen, een tussendoortje of een hoofddoel, we heten iedereen welkom. Crossen is mooi. Crossen betekent afwisseling en zeker in Harderwijk, mooie natuur en een zeer afwisselend parcours met gras, harde bospaden, zand en heuveltjes. Genieten dus.” Aldus de website.

Ik lees dat Bram Wassenaar en Tonnie Dirks hun lopers naar dit evenement afvaardigen en traditie getrouw zal ook Gertjan Liefers wel mee doen.

Heerlijk. Crossen het kan weer.
Ik zal een rondje op het gras en door de zandbak doen hier in Qatar maar in gedachten loop in Hardewijk.


ps.
het is weer achter de rug met een snelle ilse pol (?)
http://www.athlos.nl/Wedstrijden/Cross/Crossindex.htm

Comments

Popular Posts