nieuwe woorden

"Echt fok-king lul-lig!" zei een langsfietsend meisje tegen haar vriendin. Haar dictie was keurig, alsof ze samen net van de logopediste kwamen.

Het viel niet mee een tijdvertaling van veertig jaar maken en te bedenken hoe vergelijkbare tutjes uit mijn klas op het Triniteitslyceum dat destijds zouden hebben uitgedrukt - zeg maar, de moeders van die meiden. "Wat een misselijke streek!"?

Als ik nog even door mag ewoudsandersen?

De schoolfotograaf was er vorige week. Gesjochte Amsterdamse jongen, radde tong, geen complexen. 4havo staat in de rij, zegt hij op vanzelfsprekende toon tegen een knap meisje dat ietwat ineengedoken op het krukje zit: "Even de binkies naar voren!"
En de binkies deden het, prompt en zonder gêne, en zonder dat er commentaar kwam uit de rij wachtenden.

Sommige woorden zijn voor mij niet weggelegd, dacht ik met enige spijt


Dit las ik op:
http://raarlemsdagklad.web-log.nl/raarlemsdagklad/

nooit van gehoord! nooit gebruikte deze stoere bink dus ook van binkies als het om tietjes ging. maar snel verder zoeken

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=binkies

het bestaat al veeeeeeel langer ik wordt oud.

Comments

Popular Posts