hinkstapwebsteksurfen

via de webstek van charles bromet en willem vissers
http://www.vkblog.nl/blog/5452/Ballenjongens

kwam ik via een bijdrage van martin van neck (schrijver van het nutteloze kennisparadijs)
http://www.uitgeverijatlas.nl/result_auteur_boeken.asp?auteur=Martin van Neck

op dit stukje terecht..............

Champignons League voor Champions League. Een champignon, zegt de Grote Van Dale, is een 'paddestoel behorende tot het purpersporige plaatjeszwammengeslacht Agaricus, waarvan de meeste soorten eetbaar zijn'. Champion daarentegen, is – zoals bekend – het Engelse woord voor 'kampioen'. Op internet is Champignons League ruim driehonderd keer te vinden, maar ook in de dagbladen steekt deze verhaspeling geregeld de kop op. Twee voorbeelden: 'Bovendien heeft UPC de uitzendrechten voor voetbalwedstrijden van de Champignons League binnen weten te slepen' (De Telegraaf, 26 juli 2003), en 'Het vervelende voor NAC en Newcastle United is dat de Engelse club de Champignons League niet heeft gehaald' (BN/De Stem, 30 augustus 2003).

Natuurlijk zien we ook het omgekeerde, champion voor champignon, zoals in championsoep en championsaus. De soep komt op internet ruim vierhonderdmaal voor, de saus ruim zevenhonderd keer.

http://www.nrc.nl/krant/article1639451.ece/Langs_de_lijn

ik lachte me rot
want hoevaak spel ik voor mezelf niet hardop in mijn hoofd sjampignon of lee-aa-guu-e
en moet ik toch nog de terughaaltoets meerdere malen hanteren om mezelf te corrigeren.

Dit hinkstapwebsteksurfen is met het nieuwe Google gereedschap een tijdrovend werkje.
Niet de handeling zelf maar wel het gevolg.
Gisteren ging ik zomaar van:
1 dagblad van het noorden
2. nieuwe kaarten oude Dollard
3. stormvloed 1509
4. Cosmas- en Damianusvloed

dat is eigenlijk deel 1
maar dan kan ik niet stoppen en zie

5. verdonkengeschiedenis.nl
6. http://www.landschapoldambt.nl/ (met prachtige foto)

om vervolgens de diepte in te gaan met

7. bodemsoorten in groningen (om zand en veengrond maar ook morenen te lokaliseren)
8. kaarten van groningen (op zoek naar stroomgebieden van lauwers, hunze en dollard)
8. oude kaarten van slochteren (om te kijken waar in de gemeente het water stond)

toen was het tijd om met mevrouw Lenting op stap te gaan anders was ik nog verder gaan speuren naar overstromingen van het schildmeer en ontstaan van zuidlaardermeer en paterswoldsemeer...........................

Comments

Popular Posts