kapper

Gisteren bij de kapper.
Kijk eens wat vaker in de spiegel was een eerdere reclame kreet op de radio.
Dat kreeg gisteren een extra dimensie
De vriendelijke Fillipino die me knipte sprak over de viering van de ramadan in de fillipijnen. Daar is de Islam ook een snel groeiende levensovertuiging compleet met 'born again muslim brothers' zei hij.
Maar toen kregen we het over je geboorteplaats en over vrienden.
"Weet je" zei hij, dat mijn moeder altijd zegt: "hoe is het met je vriend?" "hoezo" zeg ik dan, hij doet zijn handen omhoog in een vragend gebaar en laat de schaar en de kam even rusten. " als je goede vrienden hebt die geen rare dingen doen, weet ik dat het ook goed met jou gaat", zegt ze dan.
Hij lacht.
"Je hebt een hele wijze moeder", zeg ik tegen hem via de spiegel.
Bij het afrekenen wens ik hem een goede ramadan.
Ramadan Mubarak.

Comments

Popular Posts