flora fauna enzo

In China leven vermoedelijk nog geen vijftig tijgers in het wild. Dat heeft de Wildlife Conservation Society maandag laten weten.
Ooit leefden er ongeveer 100.000 tijgers tijgers in grote delen van Azie/China. Volgens Xie Yan van de Wildlife Conservation Society zijn er nu nog circa tien tijgers in de zuidwestelijke provincie Yunnan, vijftien in Tibet en circa twintig in de noordwestelijke provincies Jilin en Heilongjiang. In Tibet en in het zuiden wordt de populatie nog steeds kleiner, ondanks maatregelen van de autoriteiten om de tijger te beschermen. (nu.nl)

op de cover van de lonely planet die ik bij vertrek op Schiphol nog snel aanschafte staat een jaguar. Nu weet ik niet hoeveel jaguars en ook bergleeuwen er zijn maar ik maar me sterk dat hun aantal niet aan het afnemen is...

Brazilie is derde achter Colombia en Peru, als het gaat om verschillende unieke vogelsoortenn; 1622, inclusief 70 papegaaiachtigen alleen al.
Met het aantal insecten 70000 ongeveer gaat Brzailie aan kop.
De komende tijd hoop ik hier wat te ontdekken. En als ik tijd heb ook naar een van de grote bedreigingen van flora en fauna te gaan: het grootste electrowaterwinstation ter wereld: "The Itaipu power plant on the Paraná River"

Comments

Popular Posts