pottekijkers



(c)GL2010 gerard lenting konijnuiltjes op het NTC Uberlandia.
vandaag zag ik bij de baan drie konijnuiltjes. nu wist ik niet direct dat ze zo heten maar na een beetje vergelijken dacht ik ze te herkennen. toen ik ze op de foto wilde zetten waren het er nog maar twee. de derde had zich inmiddels ergens genesteld waar ik hem niet kon zien. dicht bij het hotel had ik er ook al een gesnapt maar toen geen toestel bij me. ook dit is met de kleine olympus U710 gemaakt.
het zijn rare uilen in de zin van dat ze overdag actief zijn. en veel op open veld zitten, soms op de grond of op een laag paaltje.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Konijnuiltje
nog leuk is dat ik vanochtend dus een mail kreeg over vogelobservaties in Nederland via oma Metje. Dus dit is de eerste van mij in Brazilie.

Comments

Popular Posts