risi-cootje

Co Adriaanse straalt net als de zon die al dagen boven Katar voor zomerse temperaturen zorgt. De bondscoach van het olympisch voetbalelftal van Katar is onderweg naar een wedstrijd in de First Division. "Daar ga ik wonen in de West Bay Lagoon", roept hij enthousiast. "Ronald de Boer is er al gesetteld. Het is er echt schitterend."


Co Adriaanse Foto: REUTERS Een woonblok met alleen maar villa's is zichtbaar, sommige staan nog steeds in de steigers. "Mijn huis moet nog worden schoongemaakt. Voorlopig slaap ik in het Sheraton hotel. Alles betaald natuurlijk door de voetbalbond. Er zijn heel veel mensen die me hebben gebeld om met me mee te gaan. Ik ga daar niet over liegen. Het salaris is een belangrijk onderdeel van mijn aanstelling hier. Sommige mensen nemen me kwalijk dat ik ook voor het geld kies. Ik ben 62 jaar, ik zou wel gek zijn als ik het niet zou doen. Johan Derksen had daar bijvoorbeeld moeite mee, terwijl hij zelf geen algemeen directeur van Veendam is geworden omdat de pensioenregeling niet deugde."

"Maar", vervolgt Adriaanse. "Begrijp me niet verkeerd. Als er een Europese topclub was geweest die me wilde hebben, had ik daarvoor gekozen. Maar die hebben me niet benaderd. AZ wel ja, maar dat kwam te vroeg. En toen ik met deze mensen ging praten, was ik er snel uit." Voor zijn secondanten Kronshorst, Knoop en Nijholt regelde hij tevens een lucratief contract. "Zij hebben ook allemaal een auto met een eigen chauffeur", lacht de Amsterdammer

bron: de T..

Comments

Popular Posts