(s)plets



af en toe zou je zo'n crocodile dundee hoedje willen. want nu sta je soms compleet voor gek met een slechte imitatie van een koeiestaart. steeds als er een mug op je hoogd land of er een vlieg langs je oor zoemt. na verloop van tijd raak je meer bedreven in het herkennen van gevaar maar toch zijn er de nodige verrassingen. zo zijn er hier kleine beestjes die bijna onzichtbaar vliegen maar zeer pijnlijk steken met name in de kuit regio. zo erg dat je benen opzwellen. dan heb je vliegjes zo groot als een fruitvliegje die ook zeer gemeen steken. wat je pas merkt als ze al gestoken hebben. het is zaak hun landing direct te registreren en toe te slaan: plets! en ook nog uitwrijven of inknijpen anders steken ze als nog: plets!
de laatste weken, nu het afentoe regent, heb je ook een vliegje, welke een beetje lijkt op een lieveheersbeestje maar dan met goudkleurige vleugels, die rond dartelt en vliegt en dan opeens als een blok naar beneden komt. ze doen niks, bijten ook niet maar je schrikt iedere keer weer als ze op je landen.
gisteravond zaten we even op het terras een glaasje te doen. al een paar keer voelde ik iets over mijn hoofd scheren. dat voel ik wel want mijn weinige haren zijn kort dus ik registreer snel. snel wreef ik over mijn hoofd maar voelde niets. even later wel: een druppel van de boom. even later registreerde ik weer iets echter zonder te definieren wat het was. pas toen ik bij de bus mijn kleingeld zocht voelde ik nattigheid. een vogelpoepje, was splets..........regelrecht het kleine zakje van mijn rechterbroekzak in gegleden. wellicht dat daar die muggen en vliegen op af kwamen.

Comments

Popular Posts