codes

Al weer geel.

De code:geel, die afgegeven is door, ja door wie eigenlijk?

Het oude vertrouwde KNMI.

Voor mij is dat iedere keer toch weer nieuw.

Sinds ik nu een half jaartje in Nederland verblijf is er al een aantal codes langs gekomen. Het verbaasd me iedere keer weer. Nu ook. Er rukte gisteravond tot twee keer toe een stevige windstoot aan mijn huisje. Nou en. Toegegeven ik had het niet aan zien komen want er zitten geen bladeren aan de bomen dus als de taken nu bewegen dan is er al behoorlijk wat wind.
Maandagmiddag kunnen in het noordwestelijk kustgebied mogelijk windstoten tot 110 kilometer per uur voorkomen, aldus het KNMI.
Maar iedere keer een code?
Er is kans op hevige regen….hup een code
Er is gladheid mogelijk…hup een code
Er kan ijzel vallen…
Kans op hevige windstoten

De kansen zijn verkeken dat ik de codes serieus ga nemen.
Ik kijk naar de lucht, de kleur van het water, het zicht en naar van alles en nog wat.
Zo maar eens een stukje wandelen.
code: laarzen, het kan wel eens nat zijn.

Comments

Popular Posts