typisch geval van fietspech

Gisterochtend vroeg had ik prachtige foto's gemaakt en na het ontbijt bedacht ik me om daar een mooi vervolg op te maken. Dus op de fiets, camera mee, naar Paterswolde om bij de Baak rond te kijken. Net voor ik in gedachten besloot om eerst toch maar naar links te gaan naar Friescheveen, viel ik.
Ik reed niet hard, wel met allen de rechterhand aan het stuur en de linker op mijn rug, maar als in een keer je voorwiel blokkeert dan val je toch wel hard. Ik schoot van mijn linker trapper, klapte direct tegen mijn stuur en schoof naar voren over de fiets op het beton van het fietspad.
Gelukkig zat mijn camera op mijn rug aan de rechterkant. Ik voelde dat die er nog zat en keek direct of hij beschadigd was. Negatief. Mooi. Wel een schaafscheur bij mijn linker knie, en ik voelde mijn linkerkuit. De trapper had een stuk vel weggeschoven.
Bij het voorwiel was de band stuk, de rem verschoven en het wiel draaide niet soepel. Geen idee wat er was gebeurd. Ik keek nog eens rond. Het was stil op de weg. In de verte schuifelde een bejaarde dichterbij. De fiets op slot gezet bij een lantaarnpaal en onverrichterzake maar terug wandelen naar de Mannewiek.
Gelukkig scheen de zon, was het lekker fris en kon ik nog een paar mooie rijp foto's maken. Een typisch geval van een geluk bij een ongeluk. Fietspech dus.
op maandag al een mooie droge wond.

Comments

Popular Posts