hoe vaak kun je dood gaan

Hoe vaak kun je dood gaan. Dat vroeg ik me deze week af. Het gevoel dat er iedere keer een stukje sterft als er een bekende dood gaat.
Dus niet een bekende zoals alweer een grootheid in de popmuziek.
Ook niet als er een voetbal elftal dood gaat bij een vliegtuigongeluk. (iedereen heeft het over die club waar denk ik tot vorig jaar nog niemand van gehoord had. ook al wordt over de hele wereld stil gestaan bij de club. ik ben is charlie variant is vervangen door vamos chape.....niemand heeft het over de overige inzittenden: waaronder bekende Braziliaanse sportjournalisten...)
Nee ik heb het over als er plotseling iemand dood is die je beter kende.
Zoals gisteren opeens een FB-vriend.
Via een andere FB-er lees je het. Niet zo vreemd want we hadden flink wat gemeenschappelijke kennissen uit de muziek-cafe-scene Haarlem.
Dus: de Indo, de Niels, de Marcel oftewel oud docent, oud barkeeper, oud strandtenthouder, eigenaar van resort en duikschool Marcel Niels is overleden.
Zo maar. In zijn slaap. Op weg naar de maagdelijke koraalriffen in een andere wereld. Hij die reis altijd opzocht. Nieuwe avonturen, nieuwe reizen. Op weg naar iets anders. Goede reis vriend.


Comments

Popular Posts